Palace left red-faced after X-rated blunder on royal website

Kristine Tarbert
Senior Lifestyle & Entertainment Producer
The Queen won't be happy about this latest blunder. Photo: AAP

As if the Queen didn’t already have enough scandals to worry about over the past few months, the palace has made yet another embarrassing online blunder, sending visitors to a X-rated porn site instead of a charity.

The Royal Family’s website www.royal.uk was supposed to link out to Welsh charity Dolen Cymru, of which Prince Harry is patron, but instead included a link to a Chinese porn site, the Daily Mail found.

The page was meant to link out to Prince Harry's website. Photo: Getty Images

“The Wales-Lesotho link began in 1985 and has developed educational links, wider young people's links, health, churches, women's organisations,” the page reads.

Prince Harry was named royal patron of the organisation, which works by introducing professionals from schools and hospitals to each other, in 2007 after meeting members during his gap year placement in Lesotho in 2004.

The Palace has not made a statement about the unfortunate error, but the link has since been corrected to www.waleslesotholink.org.

The charity the palace page was supposed to send people to. Photos: Buckingham Palace/Dolen Cymru

Not the first royal mistake

It’s not the first time palace officials have made a slight error when it came to an online forum.

Back in May 2019 when baby Archie was born a royal commentator suggested palace aides may have been caught off guard by the arrival of the Duke and Duchess of Sussex’s baby.

An announcement that Meghan, 37, had gone into labour in the early hours of Monday morning (GMT), was followed by another one less than an hour later, revealing that she had safely delivered a son.

When Yahoo UK contacted Buckingham Palace after the announcement Meghan was in labour, it seemed they were unaware that the Duke and Duchess of Sussex’s son had already been born.

They also made an error in the official announcement on the website when they announced the Duke and Duchess of Cambridge had welcomed a baby boy - not in fact the Duke and Duchess of Sussex.

And in the rush to share the photos across all offical channels of the newest member of the royal family, the palace’s social media team made a mistake and got Diana's sisters mixed up.

Got a story tip or just want to get in touch? Email us at lifestyle.tips@verizonmedia.com.